Monday, May 12, 2014

bebel

ASSALAMUALAIKUM

sementara tunggu kari ayam siap masak. moh tulis blog.

hehehe.

in case u wonder why I always cook myself here, because sikit sangat pilihan makanan halal di belah north thai.

bukan north sgt. tgh2 jugak la. sbb majority xde muslim kat sini kan.

halal cafe pun tutup time cuti sem. sadis much? haha. tak la. I still remember my words to mom

"mi, ayu suka yang ayu masak sendiri

so dah kene setepek kat dahi. everyday I have to cook myself. haha!

but I have no regrets on this matter. rezeki Allah, Alhamdulilah still have food to eat kan.

and one more fact about my place, diorang CUMA ade ikan air tawar je. tilapia,  keli, etc?

oh~ keli tu bole hadam la kadang2 tapi yang lain belom boleh lg.sebab aku jenis pemakan ikan laut.

so that's why i have to eat chicken n meat. daging pulok kdg2 je ade yang halal certification.

if tak ade or habis kat tesco, kita makan ayam saje lah. no hal punye! haha.

ok, end of story. kari dah nak masak dah. 

bye2 :)

p/s: I ve closed my fb account. whatsapp sounds cool for me. 




Sunday, May 11, 2014

the other mommies

ASSALAMUALAIKUM

ok, malam ni aku tak dapat tidur pulak. aku ada mission sikit tapi mata dah nak terkatup ni. haih.. ayu..ayu..

I have two close aunties, ommah ngan acu I called them.

masa aku kecik-kecik both aunties ni rapat sangat ngan aku.

tahap aku tak balik rumah sebab mengekor diorang aja.

tu tyme diorang belom kahwin. tapi lepas suma dah kahwin.

aku menempek pulak tyme mak cik aku deliver baby.

I can still remember my mom pukul me sebab takmo balik rumah duk mengadap baby je keje nye.

haha, it was so funny to think back about those days.

my mom amik pokok dalam pasu nak membedal her daughter yang super nakal.

kalau ingat balik tahap nakal aku, cannot imagine how close my mom with me right now.

and also my aunties. both aunties are really close to my mom too.

sebab my mummy is their only sister.

now, when I have time to go back to Terengganu, mesti akan jumpa mak cik-mak cik dengan cousins yang masih kecil dan bersekolah.

they really remind me about my childhood. but most of the memory aku dah banyak lupa. I dont know why, aku cuba nak ingat masa kecil aku tapi tak dapat.

Now I am so happy having them in my life, mungkin aku cousin yang dah tua berumur sikit so tak masuk korum sangat tapi best melayan budak2 and also my anak-anak sedara.

they are so sincere, nice and naughty.

awwwww, am I homesick? hahaha. that's the point

ok till then, bye.




Thursday, May 8, 2014

baca

ASSALAMUALAIKUM

now I m in Thailand already.

just got good news from my husband. ape news tu? hihi, aku simpan la dulu nanti akhir taun buat conclusion.

choi sangat kan. haha.

 but anyhow syukur Alhamdulilah rezeki kami suami isteri.

okeh, during my wedding, few friends gave us buku agama , ada yang aku lupa tajuk nya, and now yang aku akan baca bfore tido is Cinta Kerana Allah- Ustaz Pahrol.

This was given by my best friend since school. Thanks to her. 

This book is recommended for anyone yang belom kahwin or dah kahwin.

Selalunya aku akan baca 1 chapter bfore sleep and then kroooh. gittew.

but the content menyentuh hati. speaking of books, aku kan jenis yang tak dapat hadam novel. baik melayu atau inggeris. tapi bila baca, kena yang betul terpasak di sanubari. kalau baca 3-4 chapters boleh -yawnn-  konpem aku campak awal.

kihkih

last time, aku layan novel yang pharell william baca. pasal the alchemist. how to chase our dream. aku sempat baca sampai berbelas chapter. then I surrender. Imaginasi kene tinggi or aku yang kurang kreatip? haha

but apa-apa pun, I really hope I can find a book yang boleh touch hati aku mcm the present-spencer johnson, ngan the love of a king.

so, I will read till I find a new one...

bye2 :)





Thursday, May 1, 2014

perli

ASSALAMUALAIKUM

hari ni aku still di terengganu, of course best gile balik kampong.

actually aku ada agreement yang kena sign dengan uitm so gigih a balik nak settle.

phew.

ok talking bout fb status

ade friends yg pm me and whatsap-ed me

asking, adekah aku tuju pada X or Y (refer to my status post)

hurm, frankly speaking kan, aku sendiri tak sedar aku refer kat sesape.

just because aku tak tau pun life orang lain or even their fb wall

and my news feed cuma penuh dengan berita/latest update

aku tak tau kalau zaman post status perli sindir orang is still relevant

but for me, kalau tak suka orang tu

jangan amik tau

even fb wall pun tak payah tengok

kenapa nak kusutkan hidup kita yang aman?

seriously, I never have intention to menyindir orang dah. 

I m not too good, but I dont know bout others too much, to hate them or to make it into words

banyak benda perlu difikir kan?

dulu aku banyak buat benda macam tu, I admit. but now. I dont even care.

seriously, it will waste my time.

unless orang datang cari pasal, penah jadi pun, tapi tak perlu dah nak reveal kt fb/social media.

entahla, semoga akan datang pun dah tak buat kerja ni sume.

takmo ade negative influence dlm life, penat woo..

....